Tüketicinin
Korunması Hakkında Kanun; tüketicinin sağlık ve güvenliği ile ekonomik
çıkarlarını koruyucu, aydınlatıcı, eğitici, zararlarını tazmin edici,
çevresel tehlikelerden korunmasını sağlayıcı önlemleri almak ve
tüketicilerin kendilerini koruyucu girişimlerini özendirmek ve bu
konudaki politikaların oluşturulmasında gönüllü örgütlenmeleri teşvik
etmeye ilişkin hususları düzenlemektir.
Yukarıda
sıralanan hususlarda oluşabilecek ihtilaflarda tüketici, şikâyete konu
ürünün bedelinin miktarına göre Tüketici Hakem Heyetlerine şikâyette
bulunabileceği gibi ürünün bedelinin miktarına göre yine Tüketici
Mahkemelerinde dava açma yoluna gidebilir.
Tüm bu
süreçte doğru ve zamanında müdahale çok önemlidir. Ofisimiz tüketici
hukukundaki tecrübeleri ile müvekkillerine doğru ve zamanında
müdahalelerde yardımcı olmaktadır.
TÜKETİCİYE KARŞI SATIŞ KİMLER SORUMLUDUR?
Öncelikle unutmamalısınız ki Kamu Tüzel Kişileri, Ticari ve
Mesleki Faaliyet olarak tüketiciye hizmet sunan tüzel yada gerçek
kişiler tüketiciye karşı yaptıkları satış ve sundukları hizmetler
dolayısıyla tüketiciye karşı sorumludur.
AYIPLI MAL NE DEMEKTİR?
Tüketici olarak satın aldığınız mal ve hizmetin;
Ambalajında,
etiketinde, tanıtma ve kullanma kılavuzunda belirtilen veya satıcı
tarafından vaat edilen, standardında bildirilen nitelik veya miktarına
uygun olmaması durumudur. Kullanım amacı bakımından değerini veya
beklenilen faydayı azaltan veya tamamen ortadan kaldıran eksikliklerde
malın ayıplı mal olarak değerlendirilmesi sonucunu doğurur.
Açık Ayıp
Taşıyan bir mal aldığınızda malın size teslim tarihinde veya hizmetin
ifa edildiği tarihten itibaren 30 gün içerisinde satıcıya durumu
bildirmeniz gerekmektedir. Gizli Ayıp Taşıyan bir mal veya hizmet
aldığınızda söz konusu malın teslim tarihinden itibaren veya hizmetin
verildiği andan itibaren en fazla 2 yıl içinde malı satın aldığınız
kişiye karşı haklarınızı kullanma şansınız vardır. Eğer mal taşınmaz ise
bu süre maksimum 5 yıldır.
Satın aldığınız malda ayıp çıkması halinde tüketici olarak çeşitli
haklara sahipsiniz. Kanunda seçimlik olarak bildirilen bu haklar ise;
-Bedel iadesini isteme
-Malın ayıpsızı ile değiştirilmesi
-Ayıp bedelinin mal değerinden indirilmesi
-Malın ücretsiz olarak onarılmasıdır.
- Tanıma ve Tenfiz Davası
- Tapu İptali ve Tescil Davası
- Tapu İptali ve Tescil Davası (Yükleniciden Konut Alımı Nedeniyle)
- Tazminat Davası
- Tazminat Davası (Banka Garanti Sözleşmesinden Kaynaklı)
- Tespit Davası
- Tüketici Tarafından Açılan Devre Tatil Sözleşmesi Davası
- Tüketici Tarafından Açılan Kampanyalı Satış Davası
- Tüketici Tarafından Açılan Kredi Kartı Davası
- Tüketici Tarafından Açılan Abonelik Sözleşmesi Davası
- Tüketici Tarafından Açılan İtirazın İptali
- Tüketici Tarafından Açılan Menfi Tespit
- Tüketici Tarafından Açılan Paket Tur Sözleşmesi
- Tüketici Tarafından Açılan Sözleşmenin Uyarlanması
- Tüketici Tarafından Açılan Tüketici Kredisi Davası
- Tüketici Tarafından Açılan Hakem Kurulu Kararına İtiraz Davası
- Tüketici Koruma Kanunundan Kaynaklanan Hizmetin Ayıplı Olması Davası
- Tüketici Koruma Kanunundan Kaynaklanan Malın Ayıplı Olması Davası
- Üretim ve Satışın Durdurulması Davası
- Malın Toplatılması Davası
- Yargılamanın Yenilenmesi Davası
- 3.Şahıs Tarafından Açılan Menfi Tespit Davası
- Havayolları ile seyahat eden yolcuların haklarına dair yönetmelik resmi gazetede yayınlanarak yürürlüğe girdi.Havayolları ile Seyahat Eden Yolcuların Haklarına Dair Yönetmelik
- Tüketici Hakem Heyetlerine Başvuru Yolları: Bir tüketici tarafından alınan ürün ile ilgili olarak Tüketici Hakem Heyetleri nezdinde itirazın nasıl, hangi sürelerde, hangi belgelerle yapılacağını anlatan başvuru rehberimiz sizlerin hizmetindedir. Tüketici Hakem Heyetlerine Başvuru Rehberi
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder
Yorumunuz için teşekkür ediyorum. Yorumunuz moderatörlerimizce onaylandıktan sonra sistemde görünecektir.